Deklarracja Dostępności

Zespół Szkół w Ińsku

73-140 Ińsko, ul. Poprzeczna 1

e-mail: podstinsko@op.pl;

tel.: 91 5623 109;  91 5623 015

NIP 8542320113

 

 

 

ZARZĄDZENIE NR 5/2020/2021
 
Dyrektora Zespołu Szkół w Ińsku z dnia 15.02.2021 r.
w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności.
 
Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z
2020r. poz.910 z późn.zm.) oraz art.14 ust.1, art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o
zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020r. poz. 1062)
zarządzam, co następuje:
 
§1
 
1. Powołuję Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-
komunikacyjnej w składzie:
1) Przewodniczący Zespołu – Koordynator ds. dostępności oraz dostępności
cyfrowej – pan Marcin Piela
2) Członek Zespołu- dostępność informacyjno-komunikacyjna- pani
Katarzyna Muż
3) Członek Zespołu – dostępność architektoniczna- pani Anna Demeniuk
4)
 
2. Do zadań koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu należy w szczególności:
 
1) Identyfikacja potrzeb ze szczególnymi potrzebami,
2) Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy
zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie
z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności,
określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
3) Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych
usług,
4) Monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji
projektowej, obiektów i inwestycji w przestrzeni publicznej pod kątem
zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
5) Prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad
projektowania uniwersalnego,
6) Przedstawienie dyrektorowi szkoły bieżących informacji o
podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.
§2
 
3. Zobowiązuje się pracowników szkoły do udzielania niezbędnej pomocy i ścisłej
współpracy z koordynatorem w zakresie realizacji zadań.
§3
4. Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.
§4
5. Zarządzenie wchodzi z dniem podpisania.

 

 

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

 

WSTĘP:

Zespół Szkół w Ińsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych  i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zsinsko.edupage.org

 

Data publikacji strony internetowej:  2021-02-15

Data ostatniej istotnej aktualizacji:    2021-02-15

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona Internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych;
  2.  niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych;
  3.  mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  4.  dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi;
  5.  część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

 

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą  klawisza Tab.
Linki  - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką. Linki są wyróżnione innym kolorem i podkreśleniem.
Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Ruch, animacje, banery - żaden element serwisu nie miga lub nie zmienia się w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje sporządzono dnia 15-02-2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej w Okunicy

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:  Marcin Piela
e-mail: informatyk@szkolainsko.edu.pl
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: podstinsko@op.pl
telefon: 91 5623 015
 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA:

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji  za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu  do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

 

STRONA INTERNETOWA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH:

https://www.rpo.gov.pl

 

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:

 

  1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy  prowadzą do niego schody oraz podjazd dla niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  2. Na terenie szkoły są 3 duże miejsca parkingowe.
  3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  4. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro ) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
  5. W budynku nie ma w pełni dostosowań dla osób niepełnosprawnych, w niektórych toaletach są, barierki.
  6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

 

DANE TELEADRESOWE PODMIOTU PUBLICZNEGO:

 

ul. Poprzeczna 1, 73-140 Ińsko

Tel.: 91 5623 015

E-mail: podstinsko@op.pl

 

Strona Internetowa: https://zsinsko.edupage.org

 

 

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA
 DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

w Zespole Szkół w Ińsku

na rok 2021

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz.1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Ińsku.

 

L.p

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy

Sposoby realizacji

Terminy

  1.  

Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor Szkoły

  • Wydanie Zarządzenia przez Dyrektora Zespołu Szkół w Ińsku;
  • Podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osób wyznaczonych do pełnienia funkcji Koordynatorów do spraw dostępności Zespołu Szkół w Ińsku o zakresie zadań;
  • Publikacja informacji na stronach internetowych:

http://zinsko.edupage.org        

II 2021

  1.  

Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021.

Koordynator

  • Opracowanie planu działania, o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy, z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • Przekazanie do zatwierdzenia planu i publikacja na stronie internetowej.

II 2021

  1.  

Dokonanie analizy stanu obiektu Zespołu Szkół w Ińsku pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy – dostępność architektoniczna

Koordynator

  • Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
  • Konsultacje i przekazanie informacji w sprawie alternatywnych rozwiązań
  • Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie  zwiększenia dostępności architektonicznej.

 

II 2021

 

 

III 2021

 

 

IV–V 2021

 

 

 

 

  1.  

Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

  • Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia osoby innej, wsparcia technicznego w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym dzwonka;
  • Działania mające na celu ułatwienie dostępności we wszystkich obszarach.

Na bieżąco przez cały okres

  1.  

Analiza dostępności w zakresie dostępności cyfrowej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej

Koordynator

  • Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej  szkoły i BIP.
  • Przeprowadzenie oględzin dostępności cyfrowej strony internetowej szkoły oraz strony BIP;
  • Dostosowanie istniejącej strony internetowej zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej;

 

 

II 2021

 

II-III 2021

 

V-VI 2021

 

 

  1.  

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Ińsku

Koordynator

  • Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi;
  • Przekazanie sporządzonego Raportu do zatwierdzenia Dyrekcji Zespołu Szkół w Ińsku;
  • Publikacja raportu na stronie Zespołu Szkół w Ińsku oraz w BIP.

II-III 2021

II-III 2021

 

 

Do końca III 2021

 

  1.  

Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów i rodzin dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno -komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas kontaktów z urzędem.

Koordynator

  • Umieszczenie na stronie internetowej informacji o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii w sprawie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, informatycznej i informacyjno-komunikacyjnej;
  • Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie i rodzina mogą zgłaszać propozycje wprowadzenia zmian w zakresie dostępności w celu udoskonalenia kontaktu osób ze szczególnymi potrzebami  z Zespołem Szkół w Ińsku

Na bieżąco przez cały okres

 

Sporządził

: Marcin Piela – Koordynator ds. dostępności.

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Piela Marcin
(2021-03-12 09:33:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Piela Marcin
(2021-03-12 11:37:07)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki