Deklarracja Dostępności
Zespół Szkół w Ińsku
73-140 Ińsko, ul. Poprzeczna 1
e-mail: podstinsko@op.pl;
tel.: 91 5623 109; 91 5623 015
NIP 8542320113
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP:
Zespół Szkół w Ińsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zsinsko.edupage.org
Data publikacji strony internetowej: 2021-02-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-15
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona Internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych;
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi;
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką. Linki są wyróżnione innym kolorem i podkreśleniem.
Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Ruch, animacje, banery - żaden element serwisu nie miga lub nie zmienia się w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklaracje sporządzono dnia 15-02-2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej w Okunicy
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Marcin Piela
e-mail: informatyk@szkolainsko.edu.pl
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: podstinsko@op.pl
telefon: 91 5623 015
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
STRONA INTERNETOWA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH:
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy prowadzą do niego schody oraz podjazd dla niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Na terenie szkoły są 3 duże miejsca parkingowe.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
- W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro ) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
- W budynku nie ma w pełni dostosowań dla osób niepełnosprawnych, w niektórych toaletach są, barierki.
- Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
DANE TELEADRESOWE PODMIOTU PUBLICZNEGO:
ul. Poprzeczna 1, 73-140 Ińsko
Tel.: 91 5623 015
E-mail: podstinsko@op.pl
Strona Internetowa: https://zsinsko.edupage.org
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA
DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
w Zespole Szkół w Ińsku
na rok 2021
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz.1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Ińsku.
L.p |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposoby realizacji |
Terminy |
|
Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dyrektor Szkoły |
|
II 2021 |
|
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021. |
Koordynator |
|
II 2021 |
|
Dokonanie analizy stanu obiektu Zespołu Szkół w Ińsku pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy – dostępność architektoniczna |
Koordynator |
|
II 2021
III 2021
IV–V 2021
|
|
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
|
Na bieżąco przez cały okres |
|
Analiza dostępności w zakresie dostępności cyfrowej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej |
Koordynator |
|
II 2021
II-III 2021
V-VI 2021
|
|
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Ińsku |
Koordynator |
|
II-III 2021 II-III 2021
Do końca III 2021
|
|
Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów i rodzin dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno -komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas kontaktów z urzędem. |
Koordynator |
|
Na bieżąco przez cały okres |
Sporządził
: Marcin Piela – Koordynator ds. dostępności.